Als jij je ooit hebt afgevraagd hoe je de werknemerstevredenheid en bedrijfscultuur (werkgeluk) binnen jouw organisatie kunt verbeteren, dan is HR as a Service misschien wel het antwoord waar je naar op zoek bent. Werknemers die tevreden zijn, zijn niet alleen meer betrokken bij hun werk, maar ze dragen ook bij aan een positievere bedrijfscultuur en betere bedrijfsresultaten. En tevreden medewerkers bieden jouw klanten een veel betere ervaring. Laten we eens kijken naar hoe HR as a Service dit kan bereiken.
Erkenning en waardering
Een van de sleutelfactoren achter werknemerstevredenheid is het gevoel van erkenning en waardering. HR as a Service kan organisaties helpen bij het implementeren van belonings- en erkenningssystemen die werknemers aanmoedigen en motiveren. Het vraagt een grote commitment vanuit het MT om dit in de organisatiecultuur te waarborgen. Onze HR professionals weten als geen ander hoe jullie hierin te begeleiden. Het is belangrijk dat in het DNA van jouw organisatie dit gevoel voor waardering komt te zitten. Alleen een voetbaltafel en een vrimibo zijn al lang niet meer voldoende. Wij begeleiden dit met plezier bij jou, en om dit voor elkaar te krijgen zijn vaak helemaal geen grote investeringen nodig; veel kleine details maken al een groot verschil voor de beleving van jouw medewerkers.
Werk – privé balans
Een ander aspect van werknemerstevredenheid is de mogelijkheid om werk en privéleven in balans te houden. HR as a Service kan organisaties helpen bij het aanbieden van flexibele werkregelingen en ondersteuning voor medewerkers om stress te verminderen en een gezonde werk-privébalans te bereiken. In hoeverre dit mogelijk is hangt natuurlijk af van de aard van de mogelijkheden. Mocht er ruimte zijn om hier flexibiliteit aan te bieden, zul je zien dat dat direct invloed heeft op jouw ziekteverzuim.
Samenvattend
HRM360 streeft naar het creëren van een omgeving waarin werknemers zich gewaardeerd voelen, de kans krijgen om te groeien en een gezonde balans tussen werk en privé kunnen behouden. Hoe meer een werkgever dit kan bieden, en hoe minder er micromanagement plaatsvindt, hoe meer verantwoordelijkheid jouw medewerkers zullen gaan nemen. Dat dit een spannende stap is begrijpen we. Laat je daarom in dit proces door ons begeleiden. Leg een fundering waarop jij verder kunt bouwen en die minder afhankelijk is van jou als ondernemer.